Історія Audax Club Parisien

21 червня 1897 року група італійських велосипедистів проїхали маршрут довжиною 230 кілометрів між Римом і Неаполем за один день. Зважаючи важкі умови для велосипедних подорожей у той час, цю подорож назвали зухвалою (фр. audacieux, англ. audacious).

Наприкінці XIX століття у Франції починають організовуватися перші велотуристи разом зі звичайними туристами. Результатом цього стало створення 31 березня 1890 року Touring Club de France, французького клубу велотуристів.

У 1904 році, базуючись на моделі Audax Italiano, Анрі Деґранж, що заснував Tour de France роком раніше, створює Audax France. Він наділив правом засвідчувати бревети проведені за французькими правилами Audax новоствореному клубу Audax Club Parisien, створеному 30 листопада 1904 року.

Із самого початку клуб був успішним. Усі члени ACP були досвідченими велотуристами, загартованими заїздами на великі дистанції. Вони стали прихильниками наявного «капітану заїзду», який вів групу зі швидкістю 18 км/год, що до 1945 року вважалася «правильним темпом Audax».

В цей час тільки дистанція 200 км вважалися бреветом, подолання якої надавало звання «Audax». Трохи згодом ACP почали проводити заходи на 300 і 400 кілометрів. Бревети протяжністю 600 з’явилися ще пізніше.

До 1921 звання «Audax» отримали приблизно 4500 французьких велосипедисти.

Le Velo

В цей рік Вікто́р Бреє́ (Victor Breyer) — попередньо журналіст Paris-Velo, що був деякий час співробітником Анрі Деґранжа, що запропонував маршрут Париж — Рубе, — що був редактором газети L’Echo des Sports, взявся за організацію походу Polymultipliee, який не проводився якийсь час. Віктор попросив допомоги у ACP — вони допомагали з проведенням попередніх редакцій цього заходу у 1913 і 1914 роках.

Допомога L’Echo des Sports, конкурента L’Auto, з організацією цього заходу спонукала Анрі Деґранжа написати редакторську статтю у цій газеті, якою він скасував право ACP на засвідчення бреветів Audax.

Це призвело до розпаду організації. Декілька дорожніх капітанів і туристів залишили ACP і продовжили організовувати заходи під дирекцією L’Auto. Вони створили L’Union des Audax Cyclistes Parisien (UACP), що згодом став L’Union des Audax Francaises (UAF).

Сьогодні UAF засвідчує бревети, які проходяться учасниками з постійною швидкістю 22,5 км/год і ведуться дорожним капітаном, при цьому учасникам заборонено його обганяти. Ці велосипедисти відомі як Brevets Audax.

Члени ACP, що залишилися у клубі, одразу організували Brevets des Randonneurs Francaises з дистанціями від 200 до 600 км з темпом, вибраним кожним учасником особисто. Перший захід з дистанцією 300 кілометрів був проведений 11 червня 1922 року; перший заїзд на 400 кілометрів — 22 липня 1923 року; перший захід на дистанції 600 кілометрів був проведений 30 липня та 1 червня 1928 року.

Abernant 1920

Перший захід з дистанцією у 1000 кілометрів був проведений дещо пізніше, 15 серпня 1934 року, через три роки після проведення першого заходу Париж — Брест — Париж де до участі були допущені непрофесіонали.

У 1991 клуб відзначив сторіччя з дня проведення першого заходу Париж — Брест — Париж — заходу, що був організований Le Petit Journal у 1891 році.

Іншою визначною подією було створення у 1923 році Federation Francaise des Societes de Cyclotourisme (FFSC), що об’єднала разом французькі клуби велотуристів. Першим президентом організації був колишній член ACP Гастон Клемент (Gaston Clèment). FFSC у 1942 році стала Federation Francais de Cyclotourisme (FFCT), що є основною асоціацією велотуристів Франції і дотепер.

Сьогодні ACP це один з найбільших велосипедних клубів Парижу і Франції. Починаючи з 1976 року бревети, засвідчені ACP проводяться не тільки у Франції. Такі заходи відомі як Brevets des Randonneurs Mondiaux.

Переклад статті з сайту Audax Club Parisien, що в свою чергу є статтею Кена Добба (Ken Dobb)